16 juni 2011

Thailand deel 4

Alweer een hele tijd geleden dat ik wat op mijn weblog heb gezet. In de tussentijd hebben we echt heel veel gedaan.
Chiang Mai was geweldig! Leuke stad, lekker verdwaald maar zo kom je wel in het 'echte' leven terecht.

De tweede dag dat we in Chiang Mai waren hebben we een jungleflight gedaan. Ik met mijn hoogtevrees zoevend over de bomen, abseilend in het regenwoud, wie had dat kunnen denken. We hebben 22 platforms gedaan, een houten brug (of twee?) en 3 x abseilen. De hoogste was 40 meter!! Ik ben dus eigenlijk hartstikke trots op mezelf! We hadden een hele gekke instructeur mee, een kleine opdonder. Zijn collega noemde hem de ladyboymonkey. Het enige wat ie deed was lachen, nog harder lachen en iedereen in de zeik zetten. Ik heb het niet in mijn broek gedaan van angst maar wel van het lachen!! De foto's en filmpjes zien jullie wel na onze terugkomst.

 De derde dag zijn we naar de olifantjes geweest. Wat een prachtige beesten!! We mochten ze voeren, ze aanraken, en als klap op de vuurpijl mochten we ze met emmers natgooien. Helaas mocht dit maar een keer, terwijl ons in de bus op de heenweg toch echt werd verteld dat we het 2x mochten doen. Neemt helemaal niets weg van de geweldige ervaring om ze van dichtbij te mogen meemaken. Mevrouw Lek (da's klein in het Thais) heeft een prachtig natuurgebied in het regenwoud van het noorden van Thailand.

De laatste dag hebben we dus lekker rondgedwaald en zijn verdwaald. Op de dag van vertrek moeten we om 7 uur met de taxi naar het vliegveld om vervolgens om 21.00 uur in ons volgende verblijf aan te komen. Maar mensen lief, wat een verblijf! Je gooit je gordijntjes open en ziet een hangmat, de zee, palmbomen. Oh en nu nog wat wasgoed dat wappert in de wind.

Vanochtend een motorscooter gehuurd en beetje rondgereden, watervallen bekeken en om daar te komen moest je dus een aardig eind omhoog klimmen. Pffft. We hebben ons inmiddels 3x gedoucht. Vanmiddag lekker gebadderd in de zee. Ik zeg badderen omdat het zeewater zo warm is als een bad. Niet echt afkoelen dus. Wel een heel aparte ervaring. Van de eigenaresse (een Israelische met een Franse man) wat tips gekregen van plekken op het eiland om te bezoeken.

Vanavond gaan we een paar uurtjes het gekkenhuis wat Full Moon Party heet bekijken. Als het niks is zijn we zo weer naar de taxi. Is het leuk dan doen we nog een dansje extra.

Voor nu toedels!!! Groetjes van ons!

4 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen Miranda!
    Geniet nog even daar samen met Rob.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net je blogs gelezen, erg leuk, lijkt me een fantastische belevenis daar.
    Geniet er nog even van en de groetjes aan je vriendje!
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mocht je de olifantjes maar 1 keer natmaken. Kinderachtig zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gaaf man o wat maken jullie veel mee! super jaloers en als jullie terug zijn wil ik alles horen!!! heel veel plz nog en geniet!!!
    liefs kimmely

    BeantwoordenVerwijderen