6 juni 2011

Thailand deel 1

Wat Arun Bangkok
Onze reis begon natuurlijk al lang lang geleden met het boeken van de ontzettend goedkope tickets via Egypt Air. Je verwacht dan een steenkolen maatschappij maar dat viel echt reuze mee.
Vriendje Stokvis heeft ons naar de trein gebracht. Achteraf gezien had dit wel een half uurtje later gekund, er was ' iets'  aan de hand op het spoor. Gebeurt anders nooit!!

Op Schiphol maar ff een burgertje gegeten bij vriend BK. De reis naar Cairo begon met een kleine vertraging van een half uur. Die lui dachten: Die mensen moeten eten! Dus floep een maaltijd. Op Cairo zijn we echt met een sneltreinvaart door de controle geloodsd. Geen idee wat ze dachten maar security kwam hier niet aan te pas. Het vliegtuig naar Bangkok was superdeluxe. Schermjes zodat je je eigen films kon kiezen, gamen etc etc. Oh en natuurlijk kregen we een maaltijd! En na het slapen nog een ontbijt.

Enfin, onze eerste ervaring met Thailand: WARM EN ZWETERIG. We waren onze handige adressen vergeten. Na een kleine 3 kwartier kwamen we aan bij het guest house. Lekkere koude douche genomen en hop, de buurt verkennen. Van een vriendelijke Thaise meneer een kaart gekregen en tips en maximaal te betalen bedragen. Met een tuktuk langs de gouden Buddha geweest. Daar was een ceremonie bezig. Een paar foto's geschoten en weer terug de tuktuk in. Natuurlijk probeerde de chauffeur nog even of we naar een of ander duister kledingwinkeltje wilden. Die arme man kreeg ook maar een paar baht maar wij hielden vol!! Gewoon naar Khao San Road! Daar heb ik die vette rode hippiebroek die je op de foto ziet gekocht. Ik moet nog hard werken aan mijn PANG PAI (too much!!) en het afdingen.

Vandaag een boottocht gemaakt over de rivier en zijtakken ervan. Van onderstaande charmante dame de mooie waaier gekocht. Die heb je hier hard nodig!

Verder hebben we de Wat Arun bezocht, The Grand Palace en de Wat huppeldepup met de emerald buddha. Robert heeft net nog een stukje gezwommen in het zwembad, ik heb heerlijk een koud biertje genomen. Ik zie nu al op tegen het verlaten van het internethok waar de airco lekker aan het draaien is.

Tot gauw!!!

3 opmerkingen:

  1. Ohhhh, wat zullen jullie genieten.

    Ik zie in het geheel niet groen en geel hier hoor, hoe kom je daar nou bij.

    Dikke kus vanuit het koude noorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Miranda en Robert,

    Volgens mij is mijn vorige reactie niet geplaatst. Ik heb het idee dat jullie met volle teugen genieten. Ik hoop alleen dat het uit te houden is in dat warme en vochtige weer. Maar ja met genoeg drank(jes) en rust zal dat ook wel lukken. Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is geweldig hier! Om 21.00 uur plaatstelijke tijd pakken we de trein naar het noorden

    BeantwoordenVerwijderen