25 maart 2011

Bye bye Tuc Cheese, Fromage, Kaas, Queso

Vrijdagavond, tijd om te ontspannen na een drukke werkweek. De weekendboodschappen zijn binnen dus morgen geen drukke supermarkten bezoeken. En ik heb 'mijn' vrijdagavondzonde al gekocht dus laat de vrijdagavond maar beginnen!

Vrijdagavond, tijd voor een biertje, wijntje of een frisje, maar bovenal: TIME TO TUC. En wel Tuc Cheese, Kaas, Fromage, Queso!

Tot vandaag. De verpakking voelde anders en er stond 'nieuw recept' op de verpakking. Je kent het wel, zo'n geel rondje met rode letters, valt 't lekker op. Maar ze zetten er vaker op dat het '(ver)nieuw(d) recept' is en dan smaakt 't gewoon zoals altijd. Zetten ze 't er gewoon op om er weer een beetje uit te springen tussen alle andere aanbieders van lekkere zoutjes. Wordt het product weer vaker gekocht. Nieuw is tenslotte beter. Althans, dat is wat de meeste mensen denken.

Vrijdagavond, ik zit met een sloot aanmaaklimonade in een mooie grote plastic beker én natuurlijk een verpakking Tuc Cheese, Fromage, Kaas, Queso in de aanslag om een heerlijke 'lekker dom naar de tv staren' avond in te luiden. De eerste slok drinken, de verpakking Tuc naast me op tafel. Ik kijk en val aan. De verpaking gaat open. Voorzichtig hoeft niet want ik weet, dat hele pak gaat op! Maar ik ben ik, pietlut, dus die verpakking mag niet scheuren. Ik druk met mijn nagel voorzichtig een aantal overheerlijke Tucjes Cheese, Fromage, Kaas, Queso omhoog en zet die rechtop in de verpakking. Eindelijk is het zover!

Het water loopt me bijna in de mond. Ik pak er eentje en bekijk de 'nieuw recept' Tuc met een flinke portie wantrouwen. Oh jee, ze zien er wel brosser uit dan voorheen. Ze voelen zelfs anders aan. Ik ruik en vrees het ergste. Ik proef en mijn grootste tuc-nachtmerrie is plotsklaps de waarheid: mijn geliefde Tuc Cheese, Fromage, Kaas, Queso is ronduit VIES te noemen. De kaassmaak van het 'oude recept' is in geen velden of wegen te bekennen. De smaak is ranzig. Oude kaas die te lang (zeg een week of tig) buiten de koelkast heeft gelegen is nog lekkerder.

Nooit zal een vrijdagavond meer dezelfde zijn. Weg nostalgisch gevoel. Geen herinneringen meer naar vroeger, naar thuis waar de kaaskoekjes smaakten zoals de Tucjes Cheese, Fromage, Kaas, Queso  volgens het 'oude recept'.

LU, bedankt dat jullie de oude vertrouwde Tuc om zeep hebben geholpen! Echt, super!

123 opmerkingen:

  1. Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die de nieuwe tuc kaas zo vies vind dat ik ze niet meer zal kopen. Het lijkt wel of ze een soort chemische zwitserse kaas door hebben gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja...ik zie alle smaken vervagen...het fromandi ronde kaaskoekje...is mis zelfs zijn 21 gaatjes

      Verwijderen
  2. Wat een verschrikking of niet? Ik heb inmiddels een klacht ingediend en heb reactie terug: Dank voor uw eerlijke mening. Hoop toch niet dat ze als compensatie een doosje Tuc kaas gaan sturen. Gruwel....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een vies goor koekje geworden, een zurig weeïg slap tucje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad helemaal niet lekker dit zogenaamde nieuwe smaakje. Echter precies hetzelfde als chipito chips en snack a jack cheese crackers. Misschien goedkoper om voor alles dezelfde nepperige kaassmaak te gebruiken. Jammer ik mis de oude vertrouwde lekkere kaassmaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik heb gisteravond kennis gemaakt met deze smerige vernieuwde smaak.
    Ik heb gelijk maar een klacht bij Lu gedeponeerd over deze chemische smaak. Bah

    Via de volgende link kun je laten weten wat je ervan vind. Als we dit nu eens allemaal doen, misschien krijgen ze dan in de gaten dat ze niet zo'n hele slimme zet hebben gedaan.

    http://contact.kraft-hosting.net/?language=nl&domain=lu.nl&subject=LU%20Netherlands

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Meikie,

    Ik had dezelfde nacht al een klacht ingediend. Ze bedankten mij voor mijn eerlijke mening. Vrees dat het daarbij blijft maar hoop uiteraard op de oude vertrouwde Tucjes Kaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Miranda,

    Toen ik de nieuwe verpakking zag en naar de ingredientenlijst kijk, sprong ik bijna een gat in de lucht. TUC kaas WAS altijd mijn favoriete zoutje, totdat ik te horen kreeg dat ik allergisch ben voor gist. In tuc kaas zat namelik gistextract. In het vernieuwde recept is dit eruit gehaald. Ik was dus erg blij met het vernieuwde recept, totdat...

    ik de nieuwe tucs proefde, dit is niet de smaak van mijn favoriete zoutje. Het is een smerig chemisch LIDL/ALDI koekje geworden.

    Ik hoop dat ze het snel veranderen en er de tuc dan weer zonder gistextract maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, net ook vol passie de verpakking geopend.
    Jakkes, je ken net zo goed een zak chipitos gaan halen.
    Die hebben ze volgens mij in tuc formaat geperst.

    Vreselijk zeg, echt super jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hadden net ook een vieze smaak-sensatie. Blerg. Na wat googelen kwamen we op uw blog uit. Gelukkig zijn we niet de enige die de nieuwe smaak helemaal niks vinden. We hebben ook een klacht ingediend bij Lu...

    Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het antwoord op mijn klacht kreeg ik vandaag:

    * * *
    Geachte Mevrouw,

    U reageerde naar ons over het nieuwe recept van TUC Kaas.
    U liet ons weten, dat u teleurgesteld bent over de nieuwe smaak van TUC Kaas. We hebben dit voorgelegd aan de productverantwoordelijke.
    Hoewel wij het betreuren dat deze aanpassing niet in de smaak valt, zal er op korte termijn geen aanpassing van het nieuwe recept zijn.

    We waarderen het zeer, dat u de moeite nam uw bevindingen aan ons te laten weten. Hartelijk dank daarvoor.

    Met vriendelijke groeten,
    Kraft Foods Nederland B.V.
    Consumentenvoorlichting

    * * *

    Nouja, dan kopen we dus voorlopig geen Tuc Fromage meer... Heeft iemand een goede tip voor een vervanger?

    Betty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hetzelfde antwoord gekregen... in het frans...op 13/7/2011
      Hetzelfde reactie van mij : ik koop niet meer !
      en ik zou niet durven kopen, omdat ik weet niet wanneer ze zullen
      de oude recept terugzetten... tot nu toe, nooit denk ik ;((

      Ref.: 11855450


      Monsieur XXXX

      Vous nous avez contactés au sujet de la nouvelle recette TUC Fromage.

      Vous nous faites savoir que vous n’appréciez pas la nouvelle saveur de TUC Fromage. Nous en avons informé le chef de produit.

      Bien que nous regrettions que cette nouvelle saveur ne soit pas à votre goût, il ne nous est hélas pas possible d’adapter la nouvelle recette à court terme.

      Nous vous remercions d’avoir pris la peine de nous communiquer votre opinion.

      Verwijderen
  11. Ha! En zie hier de reactie die ikzelf kreeg:
    Een alternatief heb ik nog niet gevonden, snik!


    Geachte consument,

    Wij ontvingen uw reactie over de vernieuwde TUC Cheese,
    Als bedrijf is het belangrijk te weten hoe onze producten worden ervaren en hoe u als consument met ons meedenkt.
    Uw opmerking is inmiddels doorgestuurd naar de productverantwoordelijken. Zij zijn voortdurend bezig met het uitwerken van ideeën en het verbeteren van bestaande producten en activiteiten. Juist zij zijn geïnteresseerd in deze informatie.

    Wij hopen dat u ons in de toekomst net zo spontaan uw mening laat weten als nu.

    Met vriendelijke groeten,
    Kraft Foods Nederland
    Consumentenvoorlichting

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kom pas vandaag achter de vrezelijk vieze verniewde tuc fromage. Ik heb altijd een vooraadje liggen, neem het iedere vakantie mee en kan echt uren genieten van deze smaak. Nu heb van vrienden als grap een behoorlijk pakket met tuc fromage gekregen, omdat ze wisten dat ik daar zo van hield. Nu dacht ik vandaag een niew pak te openen en net als Miranda kreeg ik al een naar gevoel bij het zien van de nieuwe structuur, bobbelig en gekrummeld. Ik pakte er één uit de verpakking en rook eraan en durfde het al bijna niet meer in me mond te doen. Toch deed ik het en ja hoor mijn nachtmerrie kwam uit. Tuc heeft een goor nieuw recept. Vraag me af of het gaat helpen om te mailen en te bellen maar dat ga ik zeker doen. Zo zonde. Kan nu alles in de prullenbak gooien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Remmert Velthuis14 mei 2011 om 23:55

    Echt tragisch ja, fijn om hier lotgenoten te vinden, ik heb ook geklaagd en zal de klaaglink op mn facebook zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik kan me helemaal bij de vorige reacties aansluiten, vanavond overkwam mij precies hetzelfde nadat ik in geen maanden meer tucjes had gegeten. ik ga ook een klacht indienen, alle beetjes helpen hopelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al jaren mijn favoriete kaaskoekje. Van de oude rond versie (Fromandi) naar de rechthoekige TUC Cheese. Gelukkig bleef de smaak hetzelfde. Totdat vorige week mijn grootste angst uitkwam: TUC Cheese is niet meer.
    Al een tijd in Zwitserland wonend was dit HET product dat menigmaal voor me werd meegenomen. Nu bedank ik er voor.
    Oude partijen kopen we overigens graag op;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en inderdaad, ook ik kreeg dezelfde mail terug;

    Date : 2011-05-16 Geachte Mevrouw Van Ploeg, U reageerde naar ons over het nieuwe recept van TUC Kaas. U liet ons weten, dat u teleurgesteld bent over de nieuwe smaak van TUC Kaas. We hebben dit voorgelegd aan de productverantwoordelijke. Hoewel wij het betreuren dat deze aanpassing niet in de smaak valt, zal er op korte termijn geen aanpassing van het nieuwe recept zijn. We waarderen het zeer, dat u de moeite nam uw bevindingen aan ons te laten weten. Hartelijk dank daarvoor. Met vriendelijke groeten, Kraft Foods Nederland B.V.Consumentenvoorlichting

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ergste was nog dat ik dat 'vernieuwd recept'-rondje de eerste keer niet zag en blind een overheerlijk Kaas-tucje in m'n mond stopte… overheerlijk?! Superranzig! De vergelijking met Chipito-zoutjes kwam ook bij mij op.

    Net als bovenstaande mensen heb ik een klacht gestuurd en een zelfde reactie teruggekregen. Hopelijk komen ze toch tot inkeer en krijgen we het oude vertrouwde Kaas-tucje weer terug. Al moet ik er het dubbele voor betalen!

    De voorraad oude tucjes die ik bij een supermarkt nog heb kunnen vinden is bijna op :( Het einde van de wereld is nabij ;)

    Ik heb ooit bij de MCD een redelijk vergelijkbaar Kaas-koekje gekocht, hopelijk verkopen ze die nog steeds. Probleem is dat de MCD niet om de hoek zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb ook een klacht gestuurd, wat een smerige zooi die nieuwe Tucjes :(

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bah, wat vies. Ben erg teleurgesteld en heb dat ook laten weten aan de fabrikant. Onderstaande bekende reactie kreeg ik terug.

    U reageerde naar ons over het nieuwe recept van TUC Kaas.

    U liet ons weten, dat u teleurgesteld bent over de nieuwe smaak van TUC Kaas. We hebben dit voorgelegd aan de productverantwoordelijke.

    Hoewel wij het betreuren dat deze aanpassing niet in de smaak valt, zal er op korte termijn geen aanpassing van het nieuwe recept zijn.

    We waarderen het zeer, dat u de moeite nam uw bevindingen aan ons te laten weten. Hartelijk dank daarvoor.

    Met vriendelijke groeten,

    Kraft Foods Nederland B.V.
    Consumentenvoorlichting

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Inderdaad een vreselijke goedkope kaassmaak!
    Verschrikkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi,
    Heb net gelijk een klacht ingediend bij Lu. Wat een domme zet om de smaak zooooo te veranderen! Vies is nog te zacht uitgedrukt... Ranzig is beter op zijn plaats, doet mij denken aan die vieze kaaschips! Zo jammer, dit was echt mijn favoriete snack. Ik sta open voor alternatieven, maar hoop dat het de oude vertrouwde Tuc weer snel te koop is.
    Duimen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo,

    Ik heb daarnet een nieuw pakje tuc kaas open gemaakt. Nou echt verschrikkelijk vies, heb gelijk een klacht bij LU ingediend!!
    Ik was verslaafd aan die tucjes, maar ben nu snel afgekickt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wij zijn ondertussen overgestapt op de "ovengebakken Shuttles kaas-ui" van Verkade. En af en toe kijk ik stiekem nog eens naar de Tucjes, maar zolang dat nare rode rondje "Nieuw recept" erop staat, koop ik ze niet....

    Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Stuur aub allemaal een reactie via
    http://contact.kraft-hosting.net/?language=nl&domain=lu.nl&subject=LU%20Netherlands

    of

    http://contact.kraft-hosting.net/?language=nl&domain=lu.nl&subject=LU%20belgium

    Ik hoop echt dat ze terug naar het oude recept gaan.
    Ik zit zelf niet op facebook, maar kan er niet iemand een groep starten?

    bart

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een smerig koekje is het nu! Ik wil de oude terug. Meteen een klacht ingediend. BAH!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vandaag voor het eerst de Tuc Cheese met nieuw recept gegeten. Wat een teleurstelling! Heb meteen een klacht gestuurd naar Kraft. Ik wil mijn oude Tucjes terug! Boehoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben stiekem eigenlijk wel een heel klein beetje geneigd om mijn weblogpagina en de klachten naar LU Kraft te sturen. Maar aan de andere kant denk ik, wat haalt 't uit? Iedere klager krijgt de standaard reactie dat de receptuur niet wordt aangepast. M.a.w. wij TUC-fijnproevers moeten het met 'minder' doen. Of eigenlijk met helemaal niets want er is geen vergelijkbaar kaaskoekje verkrijgbaar in Nederland. Zo jammer.......

    Lieve medeklagers, bedankt voor jullie reactie op mijn weblog!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ook ik vind ze echt smerig nu! Ik had echt weer eens zin in een kaastucje want dat was altijd het enige kaaskoekje wat lekker was en dat was dus echt een grote teleurstelling. Ik ga ook wel mailen naar Lu wie weet hoe meer klachten hoe groter de kans dat we ons oude kaastucje terug krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Date : 2011-07-27 14:39:03.0

    Geachte heer xxxxxx,

    U reageerde naar ons over het nieuwe recept van TUC Kaas.

    U liet ons weten, dat u teleurgesteld bent over de nieuwe smaak van TUC Kaas. We hebben dit voorgelegd aan de productverantwoordelijke.

    Hoewel wij het betreuren dat deze aanpassing niet in de smaak valt, zal er op korte termijn geen aanpassing van het nieuwe recept zijn.

    We waarderen het zeer, dat u de moeite nam uw bevindingen aan ons te laten weten. Hartelijk dank daarvoor.

    Met vriendelijke groeten,

    Kraft Foods Nederland B.V. Consumentenvoorlichting

    ============================== ============================== ================== www.kraftfoods.nl en www.lu.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo allemaal,

    Ik ben dus niet de enige die met de nieuwe smaak problemen heeft! Echt vies. Ik lees hier dat een klacht sturen naar lu geen zin heeft! Maar ik ga het toch doen. Mocht er iemand een alternatief chippie of koekje vinden hoor ik het graag! Jammer, ze waren zoooo lekker!!

    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo lotgenoten,

    Goed te lezen dat ik niet de enige ben met het Tuc kaas probleem! In het verleden was ik al pissig dat ze van Fromandi(de rondjes) naar Tuc gingen maar dit vernieuwde recept slaat verkelijk alles! Had ze een tijdje niet meer gegeten en dacht net ff lekker een pak open te trekken. Mis! Echt niet te vreten zo goor! Het is inmiddels en half uur geleden maar ik heb nog steeds een soort van zure kots smaak in m'n mond, blegh! De producent net ook gemaild maar gezien de reacties hier boven zal het wel weinig zin hebben. Heel erg jammer! Jullie iig bedankt voor het luisteren, ben het al weer een beetje kwijt ;-)

    Groet Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hallo, Zojuist kaastuc gegeten en voor het eerst in mijn leven een klacht ingediend. Daarna googlen om te kijken of ik pech had of dat de smaak "vernieuwd"was. Waarschijnlijk krijg ik ook een standaardantwoord. Mijn werk zelf is om producten in de supermarkt te krijgen en deze op smaak te keuren. Ik verwacht zelf dat "de productverantwoordelijke" hier nog wel over te horen gaat krijgen. Ik ga er nl. vanuit dat de verkopen zeer drastisch zullen gaan dalen,.....
    Dank voor uw gehoor!

    Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  33. hallo, ook ik was helemaal van mijn stuk door het "nieuwe recept". Voor mijn idee eet ik al zo lang ik leef deze kaaskoekjes. Schrok al toen fromandi opeens Tuc werd, maar goed: rechthoekig of rond maakt niet uit, als de smaak maar hetzelfde blijft. Deze "nieuwe" smaak is echt afschuwelijk. Ik heb net bij een snoepwinkeltje dat ook wat zoutjes verkocht de hele voorraad opgekocht (helaas maar 8 pakjes) dus daar ben ik nu heel zuinig op... Ga meteen een klacht insturen. wie weet. Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gelukkig zijn er veel mensen die het er over eens zijn dat de nieuwe TUC Kaas niet te eten is. Heb zojuist ook een klacht ingediend bij Kraft. Hopelijk helpt het, al zou het me verbazen...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Fijn om te lezen dat er een hoop mensen zijn die net zo teleurgesteld zijn als ik!
    Toen ik een paar weken geleden ontdekte dat de kaaskoekjes onherkenbaar veranderd waren, heb ik op een aantal TUC-fangroepen op hyves de volgende oproep geplaatst:

    "TUC heeft het recept van TUC kaas veranderd!
    Ik mis de oude smaak ontzettend... jullie ook?
    Misschien kunnen we deze verandering nog terugdraaien...

    Vul hieronder het formulier in om uit te leggen dat het oude recept toch echt beter was!

    http://contact.kraft-hosting.net/?language=nl&domain=lu.nl&subject=LU%20Netherlands"

    Ik hoop dat het toch kan helpen. Als veel mensen het met ons eens zijn, is het misschien ook zo dat de verkoopcijfers vanzelf dalen en ze het recept weer terug moeten veranderen.

    Het lijkt me wel nuttig om ook op de internationale TUC-pagina's op facebook een berichtje te plaatsen. TUC wordt tenslotte internationaal verkocht. Ik heb op vakantie in Milaan het laatste pakje TUC van vroeger kunnen vinden... op de meeste andere plaatsen in Europa is het ook al veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een reacties! Zovelen die het met mij eens zijn. Super! Nu maar hopen dat ze er ook echt iets aan gaan doen.

    Groetjes Miranda Wiersma

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jaja ook hier een enorm teleurgestelde tuc-liefhebber :( Ik had het plaatje vernieuwde receptuur niet eens gezien, dus ik schrok me rot.

    Sindsdien geen tuc meer gekocht. Ik hoop ECHT dat de oude smaak weer terug komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Tout à fait d'accord ! très déçu que la recette ait été changée ! Où est mon Fromandi !

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Na lange tijd geen Tuc Kaas koekjes gekocht te hebben (deze dingen zijn rampzalig voor mijn lijn) kocht ik vandaag een pakje en verheugde me erg op de heerlijke smaak van de kaaskoekjes...
    totdat ik het eerste koekje in mijn mond stak.

    Ik keek op de verpakking of ik wel kaaskoekjes gekocht had, want ik vond het meer als mislukte paprika koekjes smaken. Wat een teleurstelling en wat een afschuwelijke smaak.
    Voor het eerst in mijn leven heb ik een pakje Lu kaaskoekjes niet opgegeten maar half weggegooid!
    Op deze manier ben ik in één keer van mijn Lu kaaskoekjes verslaving af.

    Als ik de standaardreactie van Lu lees hoef ik de koekjes in de toekomst ook niet meer te proberen, want ze vinden hun recept en "verbetering" zelf blijkbaar prima. Ik zou de verkoopcijfers van voor en na het nieuwe recept wel eens willen zien, volgens mij zijn die niet meer zo prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Bah! Ik vind ze ook niet meer te eten zo, terwijl ik (als zovelen hier) er toch echt wel naar uitkeek, niks was lekkerder dan dan Tuc Kaas... Misschien een idee om de link van deze site even naar LU te sturen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hier nog een teleurgestelde snacker.

    Ik dacht eerst dat ik de verkeerde smaak had gekocht. Maar toen zag ik het "nieuwe recept" logo. Wat een vieze zoute dingen.

    Heb nog een pakje in de kast liggen. Maar die gaat ongeopend de vuilnisemmer in. Dit ga ik met goed fatsoen ook niet iemand anders aanbieden.

    Heb LU nog wel even een berichtje achter gelaten. Weer een klant minder. Kan me inderdaag niet voorstellen dat hun verkoopcijfers verbeteren. Al hun trouwe klanten zijn ze volgens mij kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi
    Ik ben geemigreerd naar Engeland, nu denk je wat maakt dat nou uit in verhouding met de lekkere lekkere 'volgens oude recept' Tuc koekjes.

    Ik kan ze dus niet gemakkelijk kopen, dus kocht volgens nieuw recept in, toen in een paar maanden gelee in nederland was.
    Ik had een paar pakjes van het oude recept meegenomen toen ik net hier kwam en mensen in omgeving vonden ze ook erug lekker.
    (in engeland is echt geen lekkere chips en helemaal geen tuc fromage).

    Nou wat een vieze smaak zeg, echt helemaal niks meer van voorheen.

    Super jammer en ik denk dat de Lu fabriek behoorlijk was winst losloopt nu ik deze bovenstaande reacties heb gezien!!

    terug naar het vroegere recept en ik ben afnemer nr.1, met mij nog vele andere hier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Vies hè, die nieuwe kaas-tuc! Laat maar weten als het ze weer volgens het oude recept gemaakt worden, dan koop ik ze weer.

    De nieuwe kaas-tuc is bovendien veel te zout.

    Heb al een klacht ingediend via Lu, maar dan krijg je een nietszeggend antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Kunnen we geen Facebook-pagina maken over dit onderwerp?

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dacht in eerste instantie dat ik geen kaastucjes uit de kast had gepakt. Zo'n andere smaak. Vervolgens op de datum gekeken of die nog wel goed was en zag toen pas op de verpakking dat het een vernieuwde receptuur was. BAH!

    Wil de mijn oude vertrouwde LEKKERE kaastucjes terug!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Inderdaad de smaak is echt slecht en dat geld trouwens voor meerdere snacks zoals chipito, naturel chips etc.
    Waarvoor blijven ze niet van het orginele recept af of gaat het tegenwordig alleen maar om vet vet vet gezondheid.
    Moedeloos wordt je er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Het schandalig dat Lu Kraft zijn consumenten niet serieus neemt. Ik heb 2 keer gebeld om te vragen hoeveel zout/natrium er in dit "product" zit. Mij is een reactie van de voedingsdeskundige beloofd. Ik wacht nog steeds... Nooit meer kopen die ongezonde smakeloze zoute vette hap!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik heb werkelijk waar nog geen 1 positieve reactie gehoord wbt het nieuwe tuc recept!
    Iiiiiiiiiiew....

    Jammer, en inderdaad: dag nostalgie. Geen tuc meer voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Humm, ik dacht dat ik de enige was. Inderdaad heel vies. Ook zo een standaard e mail gekregen van kraft nl. Jammer, maar ik overleef het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Jeetje... net een klacht naar Lu gestuurd omdat ik wéér baalde van die veranderde smaak (had zinloze hoop dat het misschien toch verandert was...) maar zie hier dat ik dat niet had hoeven doen. wat een 'feest' (nou ja, tranendal) van herkenning!

    Overigens vond ik chipito's dus óók heel lekker, tót ze de smaak gingen veranderen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Reacties
    1. Lijkt wel of ze de crisis zagen aankomen. Wat zullen ze gedacht hebben?
      Laten we de productiekosten verlagen door een goedkoper kaaspoeder te gebruiken om de andere helft van de naturel tuc te bestrooien.

      Verwijderen
  52. ze zijn zo ontzettend vies! hihi ik ga ze toch weer een mailtje sturen wie weet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  53. ik vind de nieuwe tuc lu kaas zooooo lekker :D denk dat ik de enige ben. ik heb net een heel pak leeg gevreten.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ook ik heb dit weekend helaas het nieuwe kaaskoekje van lu mogen proeven.
    Gadverdamme, ronduit smerig, inderdaad de smaak van chipito en die heb ik echt nooit lekker gevonden.
    Een beter alternatief zijn de kaaskoekjes die ze verkopen bij de action die zijn erg lekker.
    Mijn zoontje zei nog zo zielig, mama deze vind ik echt niet lekker!!
    Terwijl hij die van de action het liefst allemaal achter elkaar opeet.
    Zou het nog nut hebben nu nog eens een klacht in te sturen? Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik mis mijn Fromandi :-( ook al een (paar) klacht(en) naar Lu gestuurd, pff wat een vieze, superzoute, "zure kaas" smaak zeg. Smaakt gewoon naar kots! Blergh!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ze smaken muffig. ik dacht dat ze bedorven waren, maar nee het is de verbeterde smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Jean-Pierre Malisse9 juni 2012 om 14:52

    Compleet akkoord met dit artikel, ik koop geen meer "Tuc Fromage" sinds de "nieuwe smaak" van Juni 2011. Ik had geschreven daarover naar de fabriek in Belgie maar marketing dienst zegde mij ze kunnen niets doen, wegens dat was niet hen die de besslissingen nemen... !!
    We moeten iets maken weten, er is nu een een Facebook wedstrijd, misschien daar kunnen wij protesteren, en militeren voor het terug naar de oude smaak , of ten minste voor een alternatieve voor beide smaak : oude en nieuwe.
    Marketing zou dan kunnen zien wat verkocht ga beter, en daarover ben ik zeker van de resultaten.... !!
    https://www.facebook.com/tuc

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Daar kunt U ook uw mening over de verandering van smaak...

    https://www.facebook.com/tuc

    U kan ook schrijven naar Anne Paillou op Facebook,
    ze werkt voor Kraft Foods met marketing en kaas.
    Hier haar Facebook referentie :
    https://www.facebook.com/anne.paillou

    Op de einde kunnen wij misschien terug onze oude FROMANDI smaak krijgen !

    Groeten,

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Tja, sinds de vernieuwde smaak ben ik ook helemaal genezen van Tuc Fromandi/Kaas.

    Wel leuk om te lezen dat er een hoop mensen ook al balen van de verandering van Fromandi naar Tuc Kaas :D Ik deel die mening.

    Een redelijk alternatief zijn de ronde kaaskoekjes bij de Emte: Patria Kaaskoekjes.
    Bijna dezelfde smaak als de Fromandi, alleen een stuk minder intens :(

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ik kan het alleen maar roerend met je eens zijn. Onvoorstelbaar dat een testpanel dit heeft gekozen als een verbetering van de TUC. Gatsiedarrie. Ik verwende mezelf altijd met een lekkere TUC kaas.. nu loop ik er in de supermarkt snel voorbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Dacht dat ik alleen was maar gelukkig om te zien dat er meer mensen zijn die de oude (fromandi) smaak beter vinden.
    Ik ga ook een klacht schrijven misschien als we dat met meerdere mensen doen ze de oude smaak weer in ere herstellen !

    BeantwoordenVerwijderen
  62. De reactie:


    Date : 2012-09-06

    Geachte heer Helfrich,

    U reageerde naar ons over het nieuwe recept van TUC Kaas.

    U liet ons weten, dat u teleurgesteld bent over de nieuwe smaak van TUC Kaas. We hebben dit voorgelegd aan de productverantwoordelijke.

    Hoewel wij het betreuren dat deze aanpassing niet in de smaak valt, zal er op korte termijn geen aanpassing van het nieuwe recept zijn.

    We waarderen het zeer, dat u de moeite nam uw bevindingen aan ons te laten weten. Hartelijk dank daarvoor.

    Met vriendelijke groeten,

    Kraft Foods Nederland B.V.
    Consumentenvoorlichting

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat fijn zoveel medestanders te hebben en dat mijn blogje nog steeds gevonden wordt. Ontzettend jammer dat LU het smerige kaaskoekje maar blijft maken.

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Jean-Pierre Malisse14 oktober 2012 om 00:10

    Groetjes Miranda,
    De enige plaats op de hele Internet, die de waarheid zegt over wat de mensen denken van de nieuwe TUC-Kaas ! Beter dan enige consumenten pieling !
    Misschien zou het goed ook om iets in engels te zetten, voor de franstaligen en aandere europese consumenten, die zouden graag willen klagen en ook teleurgesteld zijn !
    Ten minste heb ik de referencie van je blog in een mailtje naar Delhaize, Auchan en LU gestuurd. Maar apart van officiele formele brieven, krijgen
    wij geen informatie om te weten WAT is veranderd in de receipt die maakt
    dat smaak vies, en WAAROM !!
    Wij zijn niet alleen en samen kunnen wij misschien een reactie veroorzaken (vlinder effekt)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw! Ik ben zo blij met al jullie reacties. Ik zal eens kijken of ik de tekst kan (laten) vertalen.

      Verwijderen
  65. Ik kwam er pas sinds gisteren achter dat de TUC kaas niet meer is wat t was..:( Ik maakte de verpakking open.. en toen kwam er al een hele vieze lucht uit de verpakking... en de smaak was nog veel erger!! :S Ik snap echt niet dat ze de nieuwe Tuc Kaas nog verkopen.. als ik zie dat al sinds vorige jaar alleen maar negatieve reacties erover zijn. Wanneer gaan ze toch is naar de consument luisteren...?? echt jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  66. @ Miranda, wat fijn dat je een blog hebt over de nieuwe TUC Kaas. Eigenlijk is het al niet meer de nieuwe TUC kaas maar de Vieze TUC Kaas ;)..ben blij dat ik hier m'n ongenoegen kan uiten over de Vieze TUC Kaas... Voor mij géén Tuc Kaas meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Nou inderdaad. Ik ben het eens met allen hier. Wat een ontzettend smerig goedje smeren ze op die tuc's. Bah! Ik eet nooit meer TUC kaas. Sterker nog, ik eet nooit meet TUC! Wie boycot er mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb sinds de bewuste dag geen TUC meer gekocht of gegeten.

      Verwijderen
    2. Jean-Pierre Malisse26 november 2012 om 17:19

      Compleet akkoord daarmee.
      Ik koop ook nooit meer TUC sinds dan...
      Bovendien nu, beginnen ze mensen te ontslagen
      http://www.sudinfo.be/605766/article/actualite/l-info-en-continu/2012-11-26/suppression-de-50-emplois-chez-lu/kraft-foods-herentals
      Wanneer zullen ze begrijpen er zou beter zijn de OUDE smaak
      terug op de markt brengen... ? Dat zou alles oplossen...!

      Verwijderen
  68. Tuc kaas was mijn stiekeme genot...
    Helaas is dit dus al ruim een jaar over na de verandering met het nieuwe vieze, goedkope recept. Er zit vast een gedacht achter, maar please TUC fromandi come back!
    Ze moeten toch een terugloop in verkopen zien, dit kan haast niet anders...
    Houdt deze blog actief!

    BeantwoordenVerwijderen
  69. hallo allemaal
    ik heb de tuckaaskoekjes smaak teruggevonden (voor 98%, omdta ik natuurlijk niet voor ieder zn smaak kan bepalen)!!!!!!!!

    ik heb eerder een bericht op dit blog geplaatst,(zie 13oct 2011) dat ik in Engeland woonachtig ben, de koekjes mistte, mijn broer ze opstuurde en het niet te eten was.ik baalde er zo erg van dat ik op internet op zoek ging en dit blog vond.

    wel mensen, een vriendin van mij kwam weken geleden met een rolletje kaaskoekjes.
    nouououououou ik wist niet wat ik proefde.. tuc tuc tuc!!
    ik heb ze weken geleden naar mijn broer gestuurd in NL en ook hij is helemaal om,dit weekend gaat pakket nr 2 de deur uit.

    Via diverse winkels hier in Engeland vekopen ze kaaskoekjes zoals de smaak van tuc, tenminste dat vind ik en mijn broer ook en beide waren verfente afnemers van tuc kaaskoekjes.

    het is wel bitterzoet voor iedereen in Nl maar ik wilde het nieuws niet onthouden. wie weet


    ik heb geen url, geen idee wat het is ook, maar als mensen vragen hebben laat het weten ik zal dit blog checken
    groetjes van esther uit engeland

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Beste kaaskoekjes liefhebbers,

    Ik ben de broer van Esther, en serieus mensen de oude smaak van Tuc kaaskoekjes is echt terug vanuit Engeland.

    Ik wist niet wat ik meemaakte dat ik het eerste koekje in me mond stopte.....zo heerlijk en vertrouwd, echt vanouds.

    Ik wacht dus ook met smart op de volgende zending van mijn lieve zusje vanuit het mooie Londen.

    Nogmaals voor mij en me zusje is dit echt de oude vertrouwde smaak.

    Lang leve de Engelse......

    Groetjes Samuel.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Hoi miranda,esther hier.

    Zou je het leuk vinden om een rolletje toegestuurd te krijgen?

    Gr esther

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Wat een feest!!!!! Ik mail je even.

    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Jean-Pierre Malisse25 december 2012 om 15:54

    Hallo,

    Zou graag weten onder welke naam de oude smaak vanuit Engeland is terug. referentie naar een beeld zou goed zijn...
    zou graag en 20tal paketten willen bestellen, om ook naar mijn vrienden te kunnen bespreiden.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Alweer een tijdje geleden dat ik hier reageerde. Vandaag stond ik in de supermarkt bij het Tuc schap te kijken. En wat zag ik daar? Het hele schap was zo goed als leeg, behalve de Tuc Kaas die lag nog bijna vol. Dat moet toch wel wat zeggen? Even dacht ik van zal ik een pakje meenemen? Maar toen bedacht ik me dat zo'n vol schap van 1 smaak terwijl de rest toch vrijwel was uitverkocht boekdelen sprak en het grote gros van de mensen ze blijkbaar liever laten liggen. Ik heb ze laatst nog bij iemand geproefd had tijdens een verjaardag en weet daardoor dat er aan de vieze goedkope getto smaak nog niets is gedaan. Verder begreep ik dat vrijwel niemand ze meer lekker vond. Dus ook ik heb ze vandaag gewoon weer links laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ook ik heb sinds september 2011 geen hap meer van die vernieuwde ranzige koekjes gehad.
    Als iedereen ze blijft boycotten komt het uiteindelijk bij LU binnen, tenminste als ze een beetje kunnen nadenken. Het kan ook nog gebeuren dat ze de koekjes uit de handel nemen omdat ze zo slecht verkopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Ik zou ook heel graag wat meer informatie hebben over de Engelse kaaskoekjes! Een naam en merknaam zou fijn zijn, dan kan ik eens op het internet rondkijken en in de Engelse winkel bij ons in de buurt...foto erbij zou helemaal mooi zijn? Maar nu weten we alleen maar dat er lekkere kaaskoekjes zijn...hoe heten ze, welk merk...please???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Natasja,

      De kaaskoekjes die ik eet, en dus op Tuc vind lijken, heetten Cheddars/cheese biscuits
      Merk: Mcvities.

      Zijn er bij jou engelse winkeltjes in de buurt?
      Succes met de zoektocht.
      Laat je me weten als het gelukt is? alvast bedankt!

      esther

      Verwijderen
  77. Idem hier! NIET TE ETEN !!!! en vroeger ook een fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  78. HOi Miranda en Jean Piere

    Esther hier, met naast mij een rolletje kaaskkoekjes! cheddars genaamd.
    En excuus ik ben heel lang niet op het blog van jou geweest Miranda, en tevens is mijn oude email adres geblokt en kan ik het met geen mogelijkheid meer ongedaan . (iets waar ik nog lichtelijk gefrustreerd van raak)
    Maar mail me op essiewe@hotmail.co.uk.
    Ik zal jou Miranda ook prive proberen te mailen!

    groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Hoi Esther,

    Ik vroeg me al af, ik lees maar niets. Vanochtend je mailtje ontvangen. Ik heb inmiddels antwoord gegeven.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  80. OMG wat ranzig zeg die koekjes ik wou het nog een kans geven maar helaas nog steeds de viese smaak! miranda je moet je site met al deze reacties wel 20 x versturen naar TUC zodat ze het wel lezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik al een aantal keer gedaan. En het zijn iets meer dan 20 reacties :-)
      Heel veel medestanders of eigenlijk tegenstanders van het vieze kaaskoekje!

      gr. Miranda

      Verwijderen
  81. Ze ruiken alsof iemand zijn vieze zweetsok erboven heeft uit lopen persen.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. hoi miranda,
    ik vroeg me nog af of het gelukt was met de kaaskoekjes te bemachtigen via je vriendin?
    ik hoop van wel!

    groetjes en.ga zo door mensen in nl,met reageren!
    gr esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Esther,

      Ik was even op vakantie, vandaar dat ik je reactie nu pas lees.
      Ik heb de bestelling doorgegeven. Volgende keer worden ze voor me meegenomen. Ik eet overigens uit principe geen enkele smaak meer van de TUC zoutjes. Puh!

      Groetjes Miranda

      Verwijderen
  83. Zijn het deze??

    http://groceries.iceland.co.uk/mcvities-baked-cheddars-cheese-biscuits-150g/p/80462

    BeantwoordenVerwijderen
  84. En als het ze zijn, dan kan je ze hier zelfs zelf bestellen om naar Nederland te laten versturen (wel 10 pond verzendkosten, maar dan meteen maar grote bestelling!)

    http://www.britishcornershop.co.uk/shop.asp?action=country

    Ik hoor graag, want dan ga ik het toch eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Hee ... 2 jaar en bijna 8 maanden (op 28 maart 2011) ontving ik al de stomme standaard reactie van Kraft op mijn klacht rondom de ronduit smerige 'vernieuwde TUC Fromandi'. In mijn klacht omschreef ik de smaak als 'bedorven geitenkaas' maar blijkbaar denken zij dat daar markt voor is.

    Nu, meer dan twee-en-half jaar later, heeft deze 'ramp op kleine schaal' me nog niet losgelaten en schoot het me zomaar te binnen om eens Google te raadplegen of er nog meer mensen geschokt zijn door dit ranzige marketing mysterie.

    Je raadt het .... gelukkig vond ik dit blog. Voel me nu wat minder alleen in mijn misère. Maar ik mis ze nog steeds, m'n kaaskoekies.

    Net zoals anderen zou ik zooo graag weten hoe de verkoopcijfers zich ontwikkelden na de 'vernieuwing'. Zouden er werkelijk mensen zijn die de nieuwe smaak lekker vinden? Vinden Fransosen en/of Belgen ze soms lekker en moeten wij er daarom maar aan wennen??

    Zoveel vragen en geen antwoorden .... al helemaal niet van de verantwoordelijke firma die zogenaamd onze mening op prijs stelt....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In ieder buitenland koop ik een pakje TUC kaas in de hoop de oude Fomandi te proeven. En iedere keer ben ik weer teleurgesteld. Tot in Egypte is de smerige kunstmatige smaak doorgevoerd. Zo jammer........

      Verwijderen
  86. hoi miranda,
    hihi totin.egypte! best hylarisch dat ze ook daar tuc verkopen!

    en anoniem,ik kan de link helaas niet openen.
    ik ben nog steeds dik en dik tevreden met mn kaaskoekjes hier in engeland.
    nu nog even de paprik ribbelchips hierheen en yokidrink en chocolademeld, nou dan zit het hier prriiima!

    groetjess

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ze moeten niet alleen de oude smaak terugbrengen maar ook de vorm... ik herinner ze mij nog van in mijn jonge jaren, die lekkere ronde kaaskoekjes waarvan ik de ganse blauwe rol opkon

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Ik mis ook nog steeds de oude kaaskoekjes, werkelijk te goor, alleen de geur al..
    Die andere (goedkopere) variant is helaas ook niet meer te krijgen.
    Kwam hier via google terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Ik mis ook nog altijd de oude kaastuccies. Dat ze dat recept veranderd hebben vergeef ik ze nooooooooooit. Compleet onbegrijpelijk ook. Van een heerlijk en die rol gaat zeker op koekje naar een muf smerig neppig, dit nooooit meer koekje. Ik heb het 2x geprobeerd na de wijziging (verbetering ammenevernooitniet) maar de teleurstelling was te groot. Nog elke keer dat ik voor dat schap sta kijk ik met een vuile blik naar die bedriegers die mijn verslaving van ooit na proberen te doen.

    Ik was aan het googlen nu in de hoop dat er inmiddels iets op de markt gekomen was wat op zijn minst lijkt op de oude kaastuc. Dus mocht iemand iets weten. Ik hoor het heel graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Ooooh gelukkig. Ik haat al jaren het idee dat er nog niemand een bom onder de LU fabriek heeft willen leggen voor het uitroeien van het VROEGER lekkerste koekje ter wereld en zie hier dat er al jaren een topic over bestaat. Dankjulliewel zielsverwanten

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Hallo,
    ik ben Belgische en Tuc koekjes waren oorspronkelijk Belgisch, toen heetten ze nog Parein, voordat ze zoals vele Belgische lekkernijen opgekocht werden door internationale concerns, Lu is Frans geloof ik. De hele Parein serie van koekjes was superlekker en ook de Belgische de Beukelaer koekjes waren fantastisch. Ik heb juist Tuc kaaskoekjes gekocht, hopende dat ik het oranje kaaskoekje van vroeger zou proeven en heb nu iets vreemds tussen de vingers, vettig, geen bladerdeeg meer, geen smeuige kaassmaak maar iets dat naar zeep smaakt en vol smaakversterker en palmvet zit! Net het zelfde als met het snoepgoed van vroeger, enkel nog gelatine...

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Hallo,
    hier nog een Belgie aan de lijn. Ik heb juist de vernieuwde kaaskoekjes van "Tuc" de vuilbak ingekieperd. Hebben jullie de lijst van ingredienten al eens bekeken? Ongeveer 10 gram verzadige vetzuren per 100 gram, terwijl een mens er slechts 25 gram per dag van mag eten. De koekjes zitten vol van wat we in Belgie vuiligheid noemen, zoals smaakversterker. Dus niet enkel de archi-slechte verknoeiing van de smaak van het oude Belgische koekje is het probleem maar ook de lijst van slechte en minderwaardige ingredienten. Ik vroeg me al af waarom het koekje zo slecht verkoopt hier in de supermarkt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de Verduijn kaas koekjes zijn veel lekkerder te verkrijgen bij Delhaize onder het merk Delhaize in Belgie
      en bij de Hema in Nederland onder Hema merk

      Verwijderen
  93. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  94. AH Kaaszoutjes Luchtig to the rescue! Helemaal die heerlijke Tuc Fromandi smaak van vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  95. @X-it: Heb ze meteen gehaald toen ik je reactie las. Ze zijn niet verkeerd! De smaak is behoorlijk hetzelfde, ze zijn alleen iets dikker en minder knapperig. Maar ik ben er best blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  96. In Duitsland hebben ze Jacob's Cheddars bij de REWE markt. Zal eens een rol bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee rollen besteld. Het zijn ze, net fromandi en lekkerder dan de AH kaaszoutjes die overigens prima te eten zijn.
      Schijnt dat Jacob's vroeger McVities (hierboven genoemd) heetten.

      Verwijderen
    2. Online kun je ze ook bestellen, o.a. bij https://www.kellys-expat-shopping.nl/nl/jacobs-baked-cheddars-cheese-biscuits.html. Op jouw woord heb ik er meteen drie besteld.

      Verwijderen
    3. Jacob's cheddars, HEERLIJK! Luchtig, knapperig, die oude vertrouwde smaak. Superbedankt voor de tip!!!

      Verwijderen
  97. Wat mankeert die LU-fabriek toch?
    Zoveel klachten maar toch gewoon doorgaan met die veelbelovende maar VIES tegenvallende kaassnack.
    Je zou toch verwachten dat zo'n bedrijf zoveel mogelijk tegemoet wil komen aan de wensen van hun klanten en de opbouwende kritiek ter harte neemt.
    Maar ja, het schijn op de een of andere manier toch te verkopen: onvoorstelbaar!
    Bij deze boycot ik LU vanwege het disrespect voor haar klanten.
    Principieel

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Ooooh, ik voel dit zo hard. In deze corona tijd was ik toe aan de smaak van weleer: tuc fromage! Ik heb het pak net opengescheurd, maar WAT IS DIT? Het is strooikaas op een cracker en dan 100x goorder. Wie verzint dit? Ik ga jullie alternatieven proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Eens in de zoveel jaar koop ik weer eens een pakje fromandi in de hoop dat de oude smaak die ik me na al die jaren nog zoooo precies kan herinneren.... maar nee..... ik hoop ooit nog eens een aantal gelijkgestemden bij elkaar te trommelen om op wat voor manier het management van LU daar in Herentals hun kinderen te ontvoeren, dreigend hun vingertjes af te knippen etc hoe dan ook om de lekkerste koekjes ooit (ipv de goorste nu) terug op de markt te brengen. Of het oude recept te delen zodat we ze zelf kunnen gaan produceren of zo. Tot die tijd, dood aan alle lieden die ons vergiftigen met die rotzooi

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Excuses voor mijn onsamenhangende text. Ik heb net een paar van die tukkies op

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Mis ze nog steeds .. Iemand een alternatief ?

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Jean-Pierre MALISSE20 september 2020 om 15:59

    https://www.facebook.com/Wij-willen-het-oude-recept-van-LU-Kaaskoekjes-terug-151282618276127/community/

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Jean-Pierre MALISSE20 september 2020 om 16:07

    Nu bestaat een Facebook groep om de oude smaak terung te krijgen...
    https://www.facebook.com/Wij-willen-het-oude-recept-van-LU-Kaaskoekjes-terug-151282618276127/community/


    Wij zijn niet alleen.... !!

    Sinds verandering van smaak, koop ik nooit meer TUC !!
    Ik ben zeer triestig dat LU beantwoord niet aan onze klanten revendicaties.

    Zou graag maken een test kunnen maken op TV met een oude (ik bewaar nog ééntje daarvoor) en en nieuwe recipe paket, met een paar directeurs
    van het firma, om hen maken overtuigen oude recipe beter was,...

    Als U ken, één van deze mensen, ofwel een consumer vereniging die zou graag een reportage wil doen en hen uitnodigen, ben ik klaar om een proeftestje te maken (probleem is dat ik weet niet hoe de smaak zou
    zijn van mijn oude paket na 10 jaren !).

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Nog iemand hier die het super spijtig vindt dat die oude koekjes niet meer zijn. Bedankt voor de uitleg over de historiek met Fromandi koekjes. Hoe lekker waren die zeg... Ik kan me de smaak nog zo voorstellen! En inderdaad het was moeilijk om een pak niet in één keer op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Tuc verkoopt gebakken lucht met bloem, smaakstoffen en heel veel zout. Dit is klinkklare rotzooi. Fromandi wist wat kaaskoekjes waren!! Je proefde echte kaas. Oh ik mis dat nog altijd zo!!
    En ik moet zeggen ik zie deze praktijken steeds meer. Chips schappen liggen vol met bloem, zout en smaakstoffen rotzooi. Dat is geen chips...

    BeantwoordenVerwijderen